dinsdag 12 november 2013

Review: Garnier 5 Sec Perfect Blur Primer

Deze blog is veranderd van naam en locatie, en deze pagina wordt dus binnenkort verwijdert. Vanaf nu kunnen jullie deze post en al mijn nieuwe posts lezen op barelypink.be . Hope to see you there! 


Een egale, matte, maar lumineuze, teint zonder imperfecties en verwijde poriën? Eeeuuh, yes please! Dat is althans hetgeen waar ik van droom, en wat deze 5 Sec Perfect Blur Primer van Garnier je belooft.



Zoals ik dus al zei beweert Garnier dat dit product je huid zijdezacht en stralend achterlaat, en dat je poriën en imperfecties onmiddellijk minder zichtbaar zijn. En het is bovendien een primer dus je make-up zou de hele dag intact moeten blijven. Uiteraard zitten er in dit product heel wat siliconen, om als het ware je poriën en rimpeltjes op te vullen alvorens je je make-up aanbrengt. Sommige mensen hebben geen problemen met siliconen maar sommigen onder ons krijgen er steevast puistjes van. So let's try this!



Het goedje dat ik uit de tube knijp is... euhm...raar. Het is een luchtige mousse-achtige substantie die helemaal niet vloeibaar is en dus mooi in een bolletje op mijn huid blijft liggen. Tot ik het begin open te smeren...



Dan voelt het nog verrassender aan. Het is eigenlijk heel moeilijk uit te leggen, maar het wordt precies een glibberige maar toch poederachtige, matte crème die echt over je huid glijdt. Misschien glijdt hij wel een beetje teveel...



Het voelt zijdezacht aan en smeert héél erg gemakkelijk open. Je hebt echt maar een klein bolletje nodig om je hele gezicht van deze primer te voorzien. 



Nu het verdict. Mijn huid voelt echt zijdezacht aan en ziet er mat maar "glowy" uit, perfect dus. Maarrr... als ik van dichtbij kijk merk in niet echt dat mijn poriën minder zichtbaar zijn, ook niet met mijn foundation er boven op. Nouja, dat is op zich niet zo'n ramp want ik heb nog geen enkele primer gevonden die dit voor mekaar kreeg, maar wat mij het meeste stoort aan dit product is dat het laagje precies bovenop mijn gezicht blijft liggen. Ik heb het gevoel dat mijn make-up er ook gewoon bovenop ligt en als ik over mijn gezicht wrijf dat ik de hele boel er weer af wrijf. Mijn foundation glijdt precies over de primer als ik hem aanbreng, wat wel aangenaam aanvoelt, maar in de loop van de dag merk ik ook dat hij er even snel weer af glijdt. Iets té veel siliconen als je het mij vraagt.

Als je vanzelf al een vrij perfecte huid hebt is het misschien wel een goed product om "foundationloos" de deur uit te gaan. Dan krijg je inderdaad een zijdezachte huid en een mooie matte lumineuze teint. Maar als primer vind ik het geen aanrader.

Hebben jullie dit product ook geprobeerd? Wat vinden jullie ervan? En wat is jullie favoriete primer?



Geen opmerkingen: